Fandění jako příčina stresu – může vám zhoršit ekzém?

Už brzy se ve světě vzedme vlna pořádného fandění, protože na začátku května startuje mistrovství světa v hokeji.

Pro mnohé to znamená velkou událost. Ti nejvěrnější si koupí lístky přímo do arény, někteří se vypraví do barů a restaurací či spolu s přáteli budou sledovat zápas na domácí TV. A najdou se i takoví, kteří se přidají jenom proto, že fandění je právě in. Vůbec nejde přitom jen o výsadu chlapů.

ženské fandění

Nemusíme se bavit jenom o hokeji, protože sportů, při kterých můžeme fandit, je hodně. Možná sledujete Tour de France, Ligu mistrů, olympijské hry, sjezdové lyžování nebo šampionáty v krasobruslení. 

Pročtěte si také

Sport a slunce jdou perfektně dohromady. Nevěříte?

Sport jako takový nás spojuje. Když fandíme, tak fandíme spolu a je jedno, jestli jde o zápas století, nebo o povzbuzování svých dětí na školním turnaji ve fotbale.

„Společné je i to, že fandění s sebou nese množství adrenalinu, nečekaných momentů, a i když to bude znít možná trochu zvláštně, také stresu."

RODINNÉ FANDĚNÍ

Je vědecky dokázáno, že povzbuzování a sledování napínavých momentů má velký vliv na kardiovaskulární systém člověka. Tělo totiž nerozlišuje negativní a pozitivní stres. Prostě se dostává do stavu napětí, který může mít negativní účinky nejen na srdce, ale i na pokožku.

„Pokud pravidelně nebo intenzívně fandíte, zhoršení atopického ekzému je pravděpodobné."

Přichystali jsme si pro vás 4 praktické tipy, jak při povzbuzování eliminovat co nejvíc stresu. A možná, že je dokážete využít i v dalších situacích.

1. 
Když fandíte, tak fanděte s přáteli. Sdílet společné nadšení, radost či smutek je určitě lepší, než když jste na to sám.

2.
Velmi pomáhá i to, když v průběhu zápasu žvýkáte žvýkačku nebo mačkáte antistresový balónek.

3.
Udělejte něco pro své zdraví a místo chipsů a oříšků si připravte doma nakrájenou zeleninu s jogurtovým dresinkem. Nezdravé – i když velmi chutné – pochutiny zatěžují tělo, stres navíc zvyšuje i apetit. Proto, když už musíte u fandění něco jíst, ať je to aspoň něco zdravého.

4.
Běžte se v průběhu poločasu jen tak projít. Pohyb pomáhá uvolňovat nadbytečný stres lépe, než se vám to podaří, když jen sedíte na místě. Pohybem dokážete dostat svoje tělo do pohody mnohem dřív.

dítě s přilbou

Citlivá pokožka či atopická pokožka vnímá naše citové rozpoložení velmi intenzívně. Jestli se u vás v důsledku stresu projevuje začervenalá, či dokonce ekzematická suchá pokožka, vyzkoušejte některý produkt z řady Bioderma Atoderm.

Hokejem budeme žít už od dnes 10. května. Připravte si teda něco na fandění a držte našim palce. 
 
BIODERMA
 
Zdroje:
https://www.al.com/tylt/2019/02/is-cash-dead.html
https://www.aldencourtsofhuntley.com/sports-fans-watch-your-stress-level/
 

2.5000

Byl pro vás tento článek užitečný?

Ne

Ne

Velmi užitečný

Děkujeme za Váš hlas

Nenechte si ujít nejnovější články, rozhovory a odborné rady týkající se atopie

Atopický ekzém: Najčastější otázky v ordinaci dermatologa

Před 2 měsíci
Najčastější otázky v ordinaci dermatologa

SOUTĚŽ UKONČENA: Soutěžte o balíčky Atoderm a otestujte se, co víte o opalování

Před 3 měsíci
Photoderm Mineral