Sport a slunce jdou perfektně dohromady. Nevěříte?

Nestihli jste ani letos novoroční očistu ve fitness centru? Nic není ztraceno - máme pro vás tip na čtyři sporty, které jsou ideální právě během léta.

Někteří se snaží shodit pouze to, co nabrali během Vánoc, ale další už se pomalu připravují na letní postavičku do plavek. S příchodem jara se přidávají další a další, protože vyměnit vydýchané fitka za pravidelnou půlhodinu běhu v místním parku, je opravdu příjemné. Nestihli jste ani tuto vlnu? Stále není pozdě. Přinášíme vám 4 sporty, které dělají s postavou zázraky a zároveň jsou ideální právě během léta.

Pročtěte si také

Hudba jako lék a odbourávač stresu


Tyto 4 sporty vás dají do formy:

BĚH
běhání

Není nic jednoduššího, než přejít z chůze do pozvolného běhu. K tomuto finančně nenáročnému sportu potřebujete akorát vhodnou obuv a chuť vyrazit. Pravidelné běhání se postará nejen o dobrou kondici, ale posílí nohy, srdce a samozřejmě i výdrž. Pro ty, kteří mají těch kileček o něco více, se doporučuje začít nejprve s rychlou chůzí. Vhodný je i nord walking v kombinaci s mírným kopcovitým terénem.


CYKLISTIKA

Kolo je výborné zejména pro svou fyzickou nenáročnost. Pravda, pokud nebydlíte zrovna v hornaté oblasti. Je skvělé nejen na sport, ale i jako dopravní prostředek. Pokud však chcete nějaká ta kila i shodit, potřebujete si udržet tempo a hlavně čas. Pro hubnutí s kolem se doporučuje jezdit alespoň 45 minut. Jelikož v létě stoupají teploty velmi rychle, je dobré zvolit prodyšné, či rovnou funkční oblečení, které dobře odvětrá nadbytečnou vlhkost.


PLAVÁNÍ
Atopický ekzém šport

Představujeme další sport, který během léta nemusí být devizou pouze krytých plováren. Sluncem rozehřáté vodní nádrže a přírodní koupaliště se nabízejí také. Plavání zapojuje většinu svalů, ale nejvíce vám pomůže posílit páteř a vytvaruje břicho, prsa, nohy a vnitřní stehna. Velkou výhodou plavání je právě to, že minimálně zatěžuje klouby. Plavat se doporučuje alespoň 3x týdně a ideálně alespoň po dobu 1 hodiny.

BRUSLENÍ 

Přidáváme i velmi oblíbený sport pro ty, kteří rádi vymění zimní led za letní asfalt. Inline bruslení je sice o něco náročnější pro začátečníky, ale když se do toho dostanete, zábava může začít. Není snad nic lepšího na tvarování stehen a zejména hýždí :) Doporučujeme i kvalitní výbavu chráničů, přilbu a spolehlivou brzdu.

Často se setkáváme s tím, že prvotní nadšení ze sportu dává během léta zapomenout na ochranu před sluncem. Lidé si opalovací krémy a balzámy spojují spíše s opalováním, ale i celodenní túra na kole bez vhodné ochrany může skončit nemilým večerním překvapením. Slunce je přitom přirozený a velmi účinný způsob, jak podpořit v těle tvorbu vitaminu D a pozitivně naladit celý organismus.


Sport je rychlý a stejně tak je dobré, pokud vám natírání netrvá celou věčnost. Například takový Photoderm Mineral ve spreji poskytuje rychlou a přitom maximální ochranu před slunečním zářením pro pokožku alergickou na chemické filtry, parfemaci a pokožku alergickou na slunce.

BIODERMA přinesla i inovaci - ultralehkou fluidní texturu ve spreji, bez chemických filtrů, která nezanechává mastný film. To je obzvláště praktické, pokud se při sportu nadměrně potíte. Jak jsme zmínili, aplikace je velmi jednoduchá, ale třeba ji opakovat vždy po pobytu ve vodě, setření nebo po sportu.

Atopický ekzém šport
A ještě jeden speciální tip. Během sportování pijte opravdu dostatek vody. Proč? Voda napomáhá transportu kyslíku do svalů a připravuje je na tvrdou fyzickou zátěž. Konzumace vody také pomáhá odvrátit svalové křeče, promazat klouby a předchází svalové únavě nebo trvalému poškození.

5.0000

Byl pro vás tento článek užitečný?

Ne

Ne

Velmi užitečný

Děkujeme za Váš hlas

Nenechte si ujít nejnovější články, rozhovory a odborné rady týkající se atopie